lunes, 29 de mayo de 2017

THATQUIZ I KAHOOT


Com he esmentat a la darrera entrada, per poder treballar i analitzar la normativa legal vigent que contenen els documents, hem utilitzat les dues aplicacions en línia interactives THATQUIZ i KAHOOT.

A aquesta entrada explicaré què són aquestes aplicacions i com utilitzar-les per poder dur-les a la pràctica a les nostres aules ja que són un bon recurs.

THATQUIZ

Format d’execució: és un software en línia i ens basta amb una connexió a internet per poder utilitzar-la sense la necessitat de tenir-ho instal·lat al nostre ordinador.

Descripció de les prestacions i utilitats de l’eina: és un lloc web per mestres i estudiants. Ens facilita generar exercicis i veure els resultats de manera immediata. És una eina molt bona per l’ensenyança de les matemàtiques però també per la resta de les àrees. Existeixen una sèrie d’exercicis preestablerts per practicar però també els mestres poden crear els seus propis exercicis i treballar qualsevol tipus de contingut. És un servei totalment gratuït.

Modalitat d’accés: accedim a l’aplicació de forma on-line però primer ens hem de registrar a la pàgina oficial de Thatquiz. Feim clic a l’enllaç “registrarse”, omplim les dades sol·licitades en el formulari i clicam a “registrar”. Després, posam el nostre correu electrònic i ens arribarà un missatge amb un enllaç d’activació de compte. La pròxima vegada que entrem només hem de fer clic a “acceder” i posar el nostre correu i la contrasenya.

He trobat un petit document que és un manual/tutorial en el qual s’explica de forma clara el funcionament i com utilitzar aquesta eina.


KAHOOT!


Format d’execució: Es un software en línia. Basta amb tenir connexió a Internet per poder utilitzar-la sense necessitat de tenir-ho instal·lat a l’ordinador al igual que el thatquiz.

Descripció de les prestacions i utilitats de l’eina: Segons la plana web de la Biblioteca Escolar Digital ens indica que aquesta eina Kahoot! es una plataforma d’aprenentatge mix basat en el joc que permet als educadors i als estudiants investigar, crear, col·laborar i compartir coneixement. Te un component social. Estan encoratjant l’intercanvi i la col·laboració a través de concursos, debats i enquestes. Pot jugar-se online o a través dels telèfons mòbils, individual o en grup. La seva filosofia és que la gent de tot el món comparteixi el seu contingut educatiu per a que altres juguin a les aules de tot el món. No és necessari fer-ho públic per participar utilitzant Kahoot! Pots fer-ho exclusivament pel teu us personal i fer el teu contingut privat.

Resultat d'imatges de kahoot!Modalitat d’accés i distribució dels continguts creats: com he esmentat anteriorment, accedim a la aplicació de forma online però primer ens hem de registrar a la pàgina el mateix que amb Thatquiz. El registre és gratuït. Ho pot fer un alumne per la seva compte o el professor ingresant als alumnes per a que ho realitzi el grup classe.

Hi ha una sèrie de passes a seguir a l’hora d’utilitzar el joc del Kahoot! mitjançant diferents dispositius electrònics:

-          Primer crear el Kahoot, una vegada que esta creat o seleccionat un de públic s’ha de clicar el botó de reproducció.
-          Elegir la configuració avançada i llançar el kahoot a la pantalla a la part del davant de la classe.
-          Cada un amb els seus dispositius electrònics es poden unir al kahoot accedint a l’url de la pàgina web principals i introduint el PIN que apareix a la pantalla projectada a la classe.
-          A continuació, han d’escriure el seu nom o un nom inventat.
-          Després, s’aniran projectant les preguntes amb les possibilitats de la resposta cada una d’un color i d’un objecte diferent i cada alumne en el seu dispositiu tendrà el color i l’objecte i haurà de triar la resposta correcta en un temps determinat. L’objectiu és aconseguir tants de punts com sigui possible.
-          El qüestionari de les respostes pot ser descarregat pel mestre per tenir un control o pot servir com a eina d’avaluació final.

A continuació, deix un vídeo tutorial  de com preparar un kahoot i una pàgina per ampliar informació sobre aquesta gran aplicació.

Reflexió sobre les possibilitats didàctiques a l’educació primària i les limitacions

Les dues aplicacions són un recurs interactiu online que resulta molt motivador tant pels infants com pels professors ja que es fa seguin una metodologia diferent a la tradicional amb la finalitat de que els alumnes aprenguin. D’aquesta manera es poden crear una gran varietat d’activitats i exàmens.

En el cas del Kahoot és molt pràctic ja que els alumnes no han de registrar-se sinó simplement introduir el PIN que surt a la pantalla de la classe que ha creat el mestre això fa que sigui més dinàmica i ràpida per accedir-hi. A més, amb la utilització d’aquestes eines també afavorim la inclusió ja que tots tenen les mateixes possibilitats i es respecta el ritme de cada alumne sense fer diferencies entre uns i altres. Com a mestres podem crear activitats més individualitzades adaptades a cada tipus d’alumne segons les seves necessitats, activitats i preguntes més amplies i flexibles ja que podem canviar i modificar la duració de l’activitat, la puntuació, el nombre de respostes, posar àudio, imatges...

Personalment, estic a favor de l’ús d’aquestes dues aplicacions a l’aula per la gran varietat de funcions que tenen i els bons resultats que donen. En el meu cas, conec i he fet servir més l’eina del Kahoot que no la de Thatquiz però les dues són iguals de fàcils d’utilitzar. D’aquesta manera podem fer les classes de manera més dinàmica i lúdica i aconseguir l’aprenentatge significatiu dels nostres alumnes. A més, afavoreixen les relacions socials ja que es poden crear grups de treball per contestar a les qüestions que es plantegen i afavorir la comunicació.



No hay comentarios:

Publicar un comentario