Com he esmentat a la darrera entrada, per poder treballar i analitzar la
normativa legal vigent que contenen els documents, hem utilitzat les dues
aplicacions en línia interactives THATQUIZ i KAHOOT.
A aquesta entrada explicaré què són aquestes aplicacions i com
utilitzar-les per poder dur-les a la pràctica a les nostres aules ja que són un
bon recurs.
THATQUIZ
Format d’execució: és
un software en línia i ens basta amb una connexió a internet per poder
utilitzar-la sense la necessitat de tenir-ho instal·lat al nostre ordinador.
Descripció de les prestacions i utilitats de l’eina: és un lloc web per mestres i estudiants. Ens facilita
generar exercicis i veure els resultats de manera immediata. És una eina molt
bona per l’ensenyança de les matemàtiques però també per la resta de les àrees.
Existeixen una sèrie d’exercicis preestablerts per practicar però també els
mestres poden crear els seus propis exercicis i treballar qualsevol tipus de
contingut. És un servei totalment gratuït.
Modalitat d’accés:
accedim a l’aplicació de forma on-line però primer ens hem de registrar a la
pàgina oficial de Thatquiz. Feim clic a l’enllaç “registrarse”, omplim les
dades sol·licitades en el formulari i clicam a “registrar”. Després, posam el
nostre correu electrònic i ens arribarà un missatge amb un enllaç d’activació
de compte. La pròxima vegada que entrem només hem de fer clic a “acceder” i
posar el nostre correu i la contrasenya.
He trobat un petit document que és un manual/tutorial en el qual s’explica
de forma clara el funcionament i com utilitzar aquesta eina.
KAHOOT!
URL: https://kahoot.it/#/
Format d’execució: Es
un software en línia. Basta amb tenir connexió a Internet per poder
utilitzar-la sense necessitat de tenir-ho instal·lat a l’ordinador al igual que
el thatquiz.
Descripció de les prestacions i utilitats de l’eina: Segons la plana web de la Biblioteca Escolar Digital ens indica que aquesta eina Kahoot! es una
plataforma d’aprenentatge mix basat en el joc que permet als educadors i als
estudiants investigar, crear, col·laborar i compartir coneixement. Te un
component social. Estan encoratjant l’intercanvi i la col·laboració a través de
concursos, debats i enquestes. Pot jugar-se online o a través dels telèfons mòbils,
individual o en grup. La seva filosofia és que la gent de tot el món
comparteixi el seu contingut educatiu per a que altres juguin a les aules de
tot el món. No és necessari fer-ho públic per participar utilitzant Kahoot!
Pots fer-ho exclusivament pel teu us personal i fer el teu contingut privat.
Hi ha una sèrie de passes a seguir a l’hora d’utilitzar el joc del Kahoot!
mitjançant diferents dispositius electrònics:
-
Primer
crear el Kahoot, una vegada que esta creat o seleccionat un de públic s’ha de
clicar el botó de reproducció.
-
Elegir
la configuració avançada i llançar el kahoot a la pantalla a la part del davant
de la classe.
-
Cada
un amb els seus dispositius electrònics es poden unir al kahoot accedint a l’url
de la pàgina web principals i introduint el PIN que apareix a la pantalla
projectada a la classe.
-
A
continuació, han d’escriure el seu nom o un nom inventat.
-
Després,
s’aniran projectant les preguntes amb les possibilitats de la resposta cada una
d’un color i d’un objecte diferent i cada alumne en el seu dispositiu tendrà el
color i l’objecte i haurà de triar la resposta correcta en un temps determinat.
L’objectiu és aconseguir tants de punts com sigui possible.
-
El
qüestionari de les respostes pot ser descarregat pel mestre per tenir un
control o pot servir com a eina d’avaluació final.
A continuació, deix un vídeo tutorial de com preparar un kahoot i una
pàgina per ampliar informació sobre aquesta gran aplicació.
Reflexió sobre les possibilitats didàctiques a l’educació primària i les
limitacions
Les dues aplicacions són un recurs interactiu online que
resulta molt motivador tant pels infants com pels professors ja que es fa
seguin una metodologia diferent a la tradicional amb la finalitat de que els
alumnes aprenguin. D’aquesta manera es poden crear una gran varietat d’activitats
i exàmens.
En el cas del Kahoot és molt pràctic ja que els alumnes
no han de registrar-se sinó simplement introduir el PIN que surt a la pantalla
de la classe que ha creat el mestre això fa que sigui més dinàmica i ràpida per
accedir-hi. A més, amb la utilització d’aquestes eines també afavorim la
inclusió ja que tots tenen les mateixes possibilitats i es respecta el ritme de
cada alumne sense fer diferencies entre uns i altres. Com a mestres podem crear
activitats més individualitzades adaptades a cada tipus d’alumne segons les
seves necessitats, activitats i preguntes més amplies i flexibles ja que podem
canviar i modificar la duració de l’activitat, la puntuació, el nombre de
respostes, posar àudio, imatges...
Personalment, estic a favor de l’ús d’aquestes dues
aplicacions a l’aula per la gran varietat de funcions que tenen i els bons
resultats que donen. En el meu cas, conec i he fet servir més l’eina del Kahoot
que no la de Thatquiz però les dues són iguals de fàcils d’utilitzar. D’aquesta
manera podem fer les classes de manera més dinàmica i lúdica i aconseguir l’aprenentatge
significatiu dels nostres alumnes. A més, afavoreixen les relacions socials ja
que es poden crear grups de treball per contestar a les qüestions que es plantegen
i afavorir la comunicació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario