Les adaptacions curriculars
Una adaptació curricular “és qualsevol ajustament o modificació que es realitza en els diferents elements de l’oferta educativa comuna per donar resposta als anee, per donar un continum de resposta a la diversitat” (MEC)
El decret 39/2011 especifica els tres tipus d’adaptacions
curriculars que podem trobar:
-Les adaptacions curriculars no significatives: són aquelles en les quals es modifiquen els elements
del currículum però que no afecten al grau de consecució dels objectius ni
continguts.
-Les adaptacions d’accés al currículum: són aquelles modificacions que faciliten i possibiliten
el desenvolupament curricular i es refereixen als elements organitzatius, als
recursos de tot tipus i a l’optimització d’aquests, és a dir, com l’alumne pot
accedir a la informació per aconseguir l’aprenentatge.
-Les adaptacions curriculars significatives (ACS): són les que s’aparten dels elements del currículum i
afecten al grau de consecució dels objectius i continguts. Les adaptacions
curriculars significatives es consideren una mesura de suport específic.
En el meu centre de pràctiques, concretament, a la meva
aula tenim dos alumnes que tenen una ACI significativa ja que tenen un desfasament
curricular igual o superior a dos anys. És el cas d’un alumne amb trastorn greu
del llenguatge i un altre amb retard maduratiu. Aquests tenen una ACI i són
modificats tant els objectius com alguns dels continguts. Reben suport d’AL i
PT.
No hay comentarios:
Publicar un comentario