lunes, 29 de mayo de 2017

Adaptacions alumnat NESE


Les adaptacions curriculars
Una adaptació curricular “és qualsevol ajustament o modificació que es realitza en els diferents elements de l’oferta educativa comuna per donar resposta als anee, per donar un continum de resposta a la diversitat” (MEC)

El decret 39/2011 especifica els tres tipus d’adaptacions curriculars que podem trobar:

-Les adaptacions curriculars no significatives: són aquelles en les quals es modifiquen els elements del currículum però que no afecten al grau de consecució dels objectius ni continguts.

-Les adaptacions d’accés al currículum: són aquelles modificacions que faciliten i possibiliten el desenvolupament curricular i es refereixen als elements organitzatius, als recursos de tot tipus i a l’optimització d’aquests, és a dir, com l’alumne pot accedir a la informació per aconseguir l’aprenentatge.

-Les adaptacions curriculars significatives (ACS): són les que s’aparten dels elements del currículum i afecten al grau de consecució dels objectius i continguts. Les adaptacions curriculars significatives es consideren una mesura de suport específic.


En el meu centre de pràctiques, concretament, a la meva aula tenim dos alumnes que tenen una ACI significativa ja que tenen un desfasament curricular igual o superior a dos anys. És el cas d’un alumne amb trastorn greu del llenguatge i un altre amb retard maduratiu. Aquests tenen una ACI i són modificats tant els objectius com alguns dels continguts. Reben suport d’AL i PT.
 
A més a més, hi ha alumnes que al principi de curs estaven dins la butlleta d’incorporació tardana i, per tant, tenien una ACI significativa ja que no coneixien l’idioma, quasi no parlaven i no sabien escriure res. Però aquests han millorat molt i l’ACI ja no la tenen però segueixen rebent el suport de la mestra d’AD dues hores a la semana


Aquest vídeo em sembla un bon recurs ja que queda molt clara l'explicáció sobre les diferents adaptacions curriculars que hi ha i, a més a més, em posa diferents exemples que com a mestres podem aplicar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario