A més, disposàvem d'una aportació de Gianfranco Zavalloni que ens deia el següent:
Els drets naturals dels infants
Per altra banda Gianfranco Zavalloni ofereix una altra perspectiva dels drets dels infants, que va més enllà de la convenció sobre els drets de l'infant de les Nacions Unides:- El dret a l’esbarjo: Viure períodes de temps que no estiguin planificats pels adults.
- El dret d’embrutar-se: Jugar amb la sorra, la terra, l’herba, les fulles, les pedretes, les branquetes...
- El dret d’olorar: Sentir el plaer de l’olor, reconèixer les aromes de la natura.
- El dret al diàleg: Escoltar i tenir l’oportunitat de parlar.
- El dret a utilitzar les mans: Utilitzar el paper de vidre, encolar, modelar fang, lligar cordes...
- El dret a un bon començament: Prendre aliments sans des del naixement, beure aigua fresca i respirar aire pur.
- El dret al carrer: Jugar lliurement a la plaça, caminar pel carrer...
- El dret a ser "salvatge": Construir una cabana al bosc ,jugar a fet i amagar entre les canyes i enfilar-se als arbres.
- El dret al silenci: Sentir bufar el vent, cantar els ocells, borbollejar l’aigua.
- Els drets als matisos: Veure sortir i pondre’s el sol, admirar la lluna i les estrelles a la nit.
Amb aquesta aportació de Zavalloni hem pogut completar la nostra definició del concepte d'infant ja que ens planteja una perspectiva molt important de l'infant que, a continuación, comentarem alguns aspectes a destacar.
Una vegada que hem arribat a la definició hem utilitzat el "Padlet" (una plataforma virtual) i allà hem penjat la nostra definició. Cada grup ho ha fet de la mateixa manera.
Gianfranco Zavalloni, un concepte diferent d'escola i d'educació
No hay comentarios:
Publicar un comentario