domingo, 5 de marzo de 2017

Concepte d'infant

Avui a la classe em tractat el tema del concepte d'infant. Hem fet una petita dinàmica 1-2-4 ja que primer hem pensat de manera individual quin és el concepte d'infant que tenim, després ho hem posat en comú per parelles i, finalment, ens hem juntat amb el grup de 4 persones per posar les diferents aportacionss del concepte d'infant que havia creat cada un i arribar, de manera conjunta, a una única definició completa.
A més, disposàvem d'una aportació de Gianfranco Zavalloni que ens deia el següent:

Els drets naturals dels infants

Per altra banda Gianfranco Zavalloni ofereix una altra perspectiva dels drets dels infants, que va més enllà de la convenció sobre els drets de l'infant de les Nacions Unides:
  • El dret a l’esbarjo: Viure períodes de temps que no estiguin planificats pels adults.
  • El dret d’embrutar-se: Jugar amb la sorra, la terra, l’herba, les fulles, les pedretes, les branquetes...
  • El dret d’olorar: Sentir el plaer de l’olor, reconèixer les aromes de la natura.
  • El dret al diàleg: Escoltar i tenir l’oportunitat de parlar.
  • El dret a utilitzar les mans: Utilitzar el paper de vidre, encolar, modelar fang, lligar cordes...
  • El dret a un bon començament: Prendre aliments sans des del naixement, beure aigua fresca i respirar aire pur. 
  • El dret al carrer: Jugar lliurement a la plaça, caminar pel carrer...
  • El dret a ser "salvatge": Construir una cabana al bosc ,jugar a fet i amagar entre les canyes i enfilar-se als arbres.
  • El dret al silenci: Sentir bufar el vent, cantar els ocells, borbollejar l’aigua.
  • Els drets als matisos: Veure sortir i pondre’s el sol, admirar la lluna i les estrelles a la nit. 

Amb aquesta aportació de Zavalloni hem pogut completar la nostra definició del concepte d'infant ja que ens planteja una perspectiva molt important de l'infant que, a continuación, comentarem alguns aspectes a destacar.
Una vegada que hem arribat a la definició hem utilitzat el "Padlet" (una plataforma virtual) i allà hem penjat la nostra definició. Cada grup ho ha fet de la mateixa manera.

Gianfranco Zavalloni, un concepte diferent d'escola i d'educació




No hay comentarios:

Publicar un comentario